Naše historie
RODINNÉ A VZDĚLÁVACÍ CENTRUM NEUROPROGRESS
Naše nezisková organizace vznikla v roce 2003. Podílela se na vedení a rozvoji volnočasových a vzdělávacích aktivit v počátcích vzniku SOS dětské vesničky v Brně. Česká televize průběžně monitorovala výsledky naší práce, které jsou shrnuty v dokumentu „Dávej pozor“. Tento dokument vyhrál 1. místo v odborné sekci dokumentárních pořadů. Jsme špičkovým centrem, které se věnuje speciální pedagogice a neurotechnologiím. Nově otevíráme Alfíkovi kurzy pro děti ve věku 3 až 12 let, které nahrazují docházku do běžné MŠ, ZŠ.
Poskytujeme tyto služby:
Alfíkovi kurzy pro děti od 3 do 12 let
Přípravný ročník pro předškoláky
DYS pohotovost – poruchy učení a chování
Speciálně pedagogické poradenství
Logopedie
Grafomotorika a počáteční psaní
Zraková terapie
Neuroterapie
Kurzy a workshopy pro rodiče
Neuroprogress přispívá k celistvému rozvoji osobnosti
Jsme tým provázaných specialistů, který se věnuje komplexnímu rozvoji mozkové činnosti.
Pomáháme klientům zvýšit jejich efektivitu a snáze dosahovat úspěchů.
Naše práce je ojedinělá svým rozsahem.
Každý den se přesvědčujeme o tom, že nejmodernější postupy, které staví na základě klasických odborných vědomostí, jsou pro
naše klienty nejefektivnější.
Naše hodnoty nám slouží jako kompas, víme přesně, kam směřujeme.
Naše hodnoty formují standardy naší práce a vysoký morální a etický kredit se uplatňuje
v každé práci s klientem.
Způsob naší práce
-
jsme špičkové pracoviště nejen v odborném zázemí týmu, ale i v technickém vybavení nejmodernějšími přístroji
-
jsme spolehliví a zodpovědní
-
způsob naší práce přináší efektivní výsledky
-
investujeme do soustavného vzdělávání a zvyšování kvalifikace našeho týmu
-
orientujeme se v aktuálních trendech
Naše vize
Smyslem našeho vzdělávání je podpořit děti a jejich rodiny v jejich rozvoji , a to způsobem, který respektuje jejich rodinné zvyklosti a přirozené tempo učení jednotlivých dětí. Chceme jim vytvářet prostředí, kde si budou moci uvědomovat a prožívat vlastní jedinečnost. Chceme, aby děti vzdělávání považovali za přirozenou součást svého života a bylo pro ně zdrojem radosti a osobního naplnění po celý život. Přejeme si, aby děti, které dochází do Alfíka měli sebeúctu, byli si vědomi svých kvalit, nedostatků i limitů, a dokázali se samostatně rozhodovat. Přejeme si, aby dokázali přijmout odpovědnost za spoluutváření prostředí, kterého jsou sami součásti. Přejeme si, aby se cítili úspěšní a šťastní uvnitř sebe sama.
Hodnoty Alfíka
Pro nás jsou tyto hodnoty velmi důležité. Jejich formulace nám pomáhá v každodenní práci, v kontaktu s ostatními, s našimi dětmi a jejich rodinami.
Věříme, že v každém člověku je ukryt poklad.
Chceme pomáhat tento poklad objevovat a rozvíjet.
-
K dětem přistupujeme bez předsudků o jejich předpokladech a schopnostech. Současné stav dítěte nemusí mít nic společného s jeho výkony budoucími.
-
Vzděláváme tak, aby dítě mohlo vždy navázovat na to, co již umí a zná, a jeho schopnosti a dovednosti se stále rozvíjely.
-
Prostředím, které je připravené a respektující k individuálnímu tempu a zvláštnostem umožňuje každému dosažení jeho osobního maxima.
-
Rozvíjíme a podporujeme sebedůvěru.
-
Vždy hodnotíme jen konkrétní chování, neodsuzujeme dítě jako takové
-
Chceme se stále rozvíjet, protože nemůžeme druhým předat,to co sami nemáme.
-
Vmímáme co potřebují děti a jejich rodiče.Pomáháme tyto potřeby skloubit a uspokojit.
-
Potřeby dětí a rodičů průběžně zjišťujeme, vyhodnocujeme a dále s nimi pracujeme.
-
Podporujeme učitele v rozvíjení sebereflexe a pomáháme jim, aby mohli uplatňovat své silné stránky, byli sami sebou a zažívali úspěšný život.
-
Je pro nás velmi důležité, jak děti spolupracují. Když se spolupráce nedaří, zkoumáme, jestli to nejsme právě my, kteří mají něco změnit.
-
Svobodný člověk zná své limity a omezení. Máme systém jasných pravidel a vyžadujeme jejich respektování dětmi, rodiči, učiteli i dalšími spolupracovníky.
-
Zaručujeme naplnění státem předepsaných vzdělávacích cílů.
-
Průběžně Alfíka obohacujeme o nové a osvědčené poznatky z pedagogicko-psychologické praxe a filosofických přístupů z celého světa.
-
U každého nového dítěte a jeho rodičů, vždy ověřujeme, zda jejich potřeby a očekávání jsou v souladu s našimi možnostmi, zda je budeme schopni uspokojit.
Víme, že věřit a fandit je víc, než řídit a hlídat.
Jsme průvodci na cestě ke spokojenému a úspěšnému životu.