S rodinou na jedné vlně

Naše historie

RODINNÉ A VZDĚLÁVACÍ CENTRUM NEUROPROGRESS

Naše nezisková organizace vznikla v roce 2003. Podílela se na vedení a rozvoji volnočasových a vzdělávacích aktivit v počátcích vzniku SOS dětské vesničky v Brně. Česká televize průběžně monitorovala výsledky naší práce, které jsou shrnuty v dokumentu „Dávej pozor“. Tento dokument vyhrál 1. místo v odborné sekci dokumentárních pořadů. Jsme špičkovým centrem, které se věnuje speciální pedagogice a neurotechnologiím.  Nově otevíráme Alfíkovi kurzy pro děti ve věku 3 až 12 let, které nahrazují docházku do běžné MŠ, ZŠ.


Poskytujeme tyto služby:

Alfíkovi kurzy pro děti od 3 do 12 let

Přípravný ročník pro předškoláky

DYS pohotovost – poruchy učení a chování

Speciálně pedagogické poradenství

Logopedie

Grafomotorika a počáteční psaní

Zraková terapie

Neuroterapie

Kurzy a workshopy pro rodiče

 

 

Neuroprogress přispívá k celistvému rozvoji osobnosti

 

Jsme tým provázaných specialistů, který se věnuje komplexnímu rozvoji mozkové činnosti.

 

Pomáháme klientům zvýšit jejich efektivitu a snáze dosahovat úspěchů.

 

Naše práce je ojedinělá svým rozsahem.

 

Každý den se přesvědčujeme o tom, že nejmodernější postupy, které staví na základě klasických odborných vědomostí, jsou pro

naše klienty nejefektivnější.

 

Naše hodnoty nám slouží jako kompas, víme přesně, kam směřujeme.

 

Naše hodnoty formují standardy naší práce a vysoký morální a etický kredit se uplatňuje  

v každé práci s klientem.

 

Způsob naší práce

  • jsme špičkové pracoviště nejen v odborném zázemí týmu, ale i v technickém vybavení nejmodernějšími přístroji

  • jsme spolehliví a zodpovědní

  • způsob naší práce přináší efektivní výsledky

  • investujeme do soustavného vzdělávání a zvyšování kvalifikace našeho týmu

  • orientujeme se v aktuálních trendech

 

Naše vize

 

Smyslem našeho vzdělávání je podpořit děti a jejich rodiny v jejich rozvoji , a to způsobem, který respektuje jejich rodinné zvyklosti a přirozené tempo učení jednotlivých dětí. Chceme jim vytvářet prostředí, kde si budou moci uvědomovat a prožívat vlastní jedinečnost. Chceme, aby děti vzdělávání považovali za přirozenou součást svého života a bylo pro ně zdrojem radosti a osobního naplnění po celý život. Přejeme si, aby děti, které dochází do Alfíka měli sebeúctu, byli si vědomi svých kvalit, nedostatků i limitů, a dokázali se samostatně rozhodovat. Přejeme si, aby dokázali přijmout odpovědnost za spoluutváření prostředí, kterého jsou sami součásti. Přejeme si, aby se cítili úspěšní a šťastní uvnitř sebe sama.

 

Hodnoty Alfíka

Pro nás jsou tyto hodnoty velmi důležité. Jejich formulace nám pomáhá v každodenní práci, v kontaktu s ostatními, s našimi dětmi a jejich rodinami.

Věříme, že v každém člověku je ukryt poklad. 

Chceme pomáhat tento poklad objevovat a rozvíjet.

 
  • K dětem přistupujeme bez předsudků o jejich předpokladech a schopnostech. Současné stav dítěte nemusí mít nic společného s jeho výkony budoucími.

  • Vzděláváme tak, aby dítě mohlo vždy navázovat na to, co již umí a zná, a jeho schopnosti a dovednosti se stále rozvíjely.

  • Prostředím, které je připravené a respektující k individuálnímu tempu a zvláštnostem umožňuje každému dosažení jeho osobního maxima.

  • Rozvíjíme a podporujeme sebedůvěru.

  • Vždy hodnotíme jen konkrétní chování, neodsuzujeme dítě jako takové

  • Chceme se stále rozvíjet, protože nemůžeme druhým předat,to co sami nemáme. 

  • Vmímáme co potřebují děti a jejich rodiče.Pomáháme tyto potřeby skloubit a uspokojit.

  • Potřeby dětí a rodičů průběžně zjišťujeme, vyhodnocujeme a dále s nimi pracujeme.

  • Podporujeme učitele v rozvíjení sebereflexe a pomáháme jim, aby mohli uplatňovat své silné stránky, byli sami sebou a zažívali úspěšný život.

  • Je pro nás velmi důležité, jak děti spolupracují. Když se spolupráce nedaří, zkoumáme, jestli to nejsme právě my, kteří mají něco změnit.

  • Svobodný člověk zná své limity a omezení. Máme systém jasných pravidel a vyžadujeme jejich respektování dětmi, rodiči, učiteli i dalšími spolupracovníky.

  • Zaručujeme naplnění státem předepsaných vzdělávacích cílů.

  • Průběžně Alfíka obohacujeme o nové a osvědčené poznatky z pedagogicko-psychologické praxe a filosofických přístupů z celého světa.

  • U každého nového dítěte a jeho rodičů, vždy ověřujeme, zda jejich potřeby a očekávání jsou v souladu s našimi možnostmi, zda je budeme schopni uspokojit.

Víme, že věřit a fandit je víc, než řídit a hlídat. 

Jsme průvodci na cestě ke spokojenému a úspěšnému životu.